zondag 24 januari 2010

Sociale muzieksites

"Deezer" is een leuk programma, maar ik was wel wat teleurgesteld. Veel bekende artiesten waren niet terug te vinden in de catalogus. Zoals: Bruce Springsteen, Lily Allen, P!ink, ... . Ook van Gossip was de laatste cd niet terug te vinden. Wel heel veel karaokeversies en covers van bekende nummers.

Dit is mijn speellijst die ik in "Deezer" heb samengesteld:

http://www.deezer.com/music/playlist/mijn-favorieten-37375166?provider=website


Discover the playlist Mijn favorieten with U2

Veel luisterplezier
! Leuk om te beluisteren als je aan het bloggen bent (heb ik ook gedaan).

Deze sociale muzieksite vind ik ook interessant: http://www.ultratop.be/. Hier vind je veel meer recentere muziek. Nadeel van deze site is dat je maar stukjes kunt beluisteren van de muziek. In "Ultratop" heb ik ook een persoonlijke hitparade samengesteld:
http://www.ultratop.be/nl/personal_charts.asp?member=Kathleenonair

De Internetlink van Turnhout om vanuit de muziekcatalogus naar "last.fm" of naar "Deezer" te gaan, is leuk om een voorsmaakje te krijgen van het album. Ik zou graag willen weten hoe zie die link leggen naar hun catalogus.

Maar ik ben toch niet zo optimistisch over het blijvend bestaan van cd's. Ik denk dat die binnen 5 jaar verdwenen zijn uit de winkels en de bibliotheken. Lp's zijn vervangen door cd's en video's door dvd's. In de toekomst zullen cd's en dvd's ook wel digitaal worden.

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het delen van je lijstjes, goeie smaak! Voor de vraag over de catalogus eens bellen naar de collega's van Turnhout? Groetjes, Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw Kathleen, zo leuke muziek. Ik ben zelf helemaal niet meer mee en vind het supertof om op deze manier weer wat toffe groepen te kennen, bedankt voor je lijst! Marjan

    BeantwoordenVerwijderen