woensdag 27 januari 2010

Facebook

"Facebook" vind ik een hele leuke site. Sinds een half jaartje maak ik er gebruik van. Ik ga er regelmatig kijken om nieuwtjes le lezen en te delen, foto's te bekijken van vrienden, zelf albums delen, te chatten, lid te worden van een pagina (eens goe gaan eten, de voetbalclub, fan van het eiland, enz...) en af en toe word ik uitgenodigd voor een evenement (zoals een quiz, wafels te eten bij de chiro, Haïti te steunen, ...). Ik hou ook zo contact met vrienden die veel verder wonen en niet zo vaak zie in het echte leven.

Een groot voordeel van "Facebook" is dat je allerlei Web 2.0. toepassingen eraan kan koppelen. Zo kan je, je blog, Twitter, foto's van flickr, Screencasts, muziek, enz.. eraan koppelen. Wat natuurlijk heel handig is.
De pagina's van de bibliotheken die ik bezocht heb in "Facebook" zijn heel leuk om te bekijken. Je vindt er allerlei gegevens terug: de openingsuren en sluitingsdagen, foto's van activiteiten, link naar de website, evenementen, allerlei info, filmpjes, enz... . "Facebook" is daarom heel interessant om promotie te maken.

2 opmerkingen:

  1. Vind je dat een Facebook pagina de bibliotheekwebsite zou kunnen vervangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, een bibliotheekwebsite heeft meer toepassingen. En niet iedereen maakt gebruik van Facebook. Als aanvulling vind ik het wel een hele leuke toepassing.

    BeantwoordenVerwijderen