maandag 1 februari 2010

LibraryThing

Op de website van de bibliotheek van Sint-Niklaas vond ik de themalijst van de strips "Top 100 van de Belgische strips volgens de stripspeciaalzaak in de collectie van de bibliotheek" heel aantrekkelijk. Ik ben ook een stripliefhebber en deze themalijst sprak me aan. Het werkt uitnodigend om een bezoekje te brengen aan de stripafdeling.
Ik vraag me af of bib Sint-Niklaas het lijstje zelf heeft gemaakt of dat men gebruik maakt van bestaande lijstjes?

Mijn lijstje dat ik heb gemaakt bestaat uit romans, strips en informatieve boeken. Ik had ze liever in aparte lijstjes geplaatst. Maar ik heb nog niet gevonden hoe dat werkt. Mijn romans zijn heel populair, de strips en de informatieve boeken zijn niet zo populair in "LibraryThing". Misschien maken liefhebbers van strips en informatieve boeken bijna geen gebruik van "LibraryThing".

Dit is mijn boekenlijstje: http://www.librarything.nl/catalog/Kathleen007

1 opmerking:

  1. Dag Kathleen,
    onze vroegere bibliothecaris was een echte stripfanaat. De befaamde lijstjes via Library Thing op onze website zijn dan ook van zijn hand. We hebben een uitgebreide stripcollectie in onze bib, zeer gesmaakt door de liefhebbers van, het genre, dus steeds welkom!!!
    Groetjes - Goedele

    BeantwoordenVerwijderen